Diëten voor rokers.



Kan een dieet compenseren voor de gezondheidskade veroorzaakt door roken? Welk voedsel moet je eten als je rookt? Wanneer u ophoudt, welk type dieet het beste is om gewichtstoename te voorkomen? Linda Smyth, een ervaren dieetkundige en voedingsadviseur, legt de problemen uit en geeft praktisch eetadvies.
Als diëtist zijn de drie meest voorkomende vragen die rokers me vragen over dieet en roken: (1) Kan een dieet compenseren voor de gezondheidskade veroorzaakt door roken? (2) Wat moet ik eten als ik rook? (3) Als ik stop, wat voor soort dieet het beste is om gewichtstoename te voorkomen?
1) KAN EEN DIEREN COMPENSEREN VOOR ROKEN?
Geen dieet of eetplan kan, ongeacht hoe voedzaam, de gezondheidsschade veroorzaken door de 850 + chemische stoffen in tabaksrook neutraliseren. Veel daarvan zijn kankerverwekkend. Gemiddeld, als u 20 sigaretten per dag rook, verdubbelt u uw risico op een hartaanval en zijn vijf keer meer kans om een ​​beroerte te hebben dan een niet-roker. Bij 40 sigaretten per dag, bent u vijf keer meer kans om te lijden aan plotselinge hartsterfte. Roken is ook de belangrijkste oorzaak van longkanker.
Alvorens we zelfs een passend type dieet voor rokers beginnen te onderzoeken, is mijn overheersende raad: stop met roken vandaag!
2) Wat moet ik eten als ik rook?
Voor iedereen die rookt, is dagelijkse dieetvoeding kritisch. De schade die de hart- en ademhalingsfuncties van het lichaam vereisen, vereist een constante behoefte aan extra voedingsstoffen. Zelfs als u 5 sigaretten per dag rook, heeft u verhoogde voedingsbehoeften door uw verhoogde risico op hypertensie, atherosclerose, emfyseem en talrijke kankers. Zoals gezegd, zal een gezond dieet deze gezondheidstoestanden niet voorkomen, maar het kan hun ontwikkeling vertragen.